Echipa proiectului

Cristina Modreanu
Doctor în teatru al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică și Fulbright alumna, Cristina Modreanu este autoarea volumului ”A History of Romanian Theatre from Communism to Capitalism. Children of a Restless Time” apărută în 2019 la editura Routledge, a cinci cărți despre teatru în limba română și a numeroase articole în reviste de cultură din România și din străinătate. Este redactor-șef al revistei de artele spectacolului Scena.ro, pe care a co-fondat-o în 2008.
www.cristinamodreanu.comIlinca Urmuzache
Ilinca Urmuzache a terminat Facultatea de Litere, specializarea Studii Europene cu o lucrare despre teatrul antic. A continuat studiile la masterul de Societate, Multimedia și Spectacol din cadrul CESI. Lucrează cu echipa ARPAS la revista de artele spectacolului Scena.ro, Platforma Internațională de Teatru București, proiectul ”365 de zile în Germania” și se ocupă de promovarea proiectului ”Teatru ca rezistență”, realizat de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii. A coordonat festivalul ”Maratonul de teatru pentru adolescenți - PREZENT.”


Maria Drăghici
Artist; activist cultural; fondator al Initiațivei Ofensiva Generozității (O2G) 2006; manager și producător de programe culturale și educaționale; curator, coordonator de arhivă (concept, documentare, editare video, fotografie și grafică) în cadrul organizației O2G. Sub această inițiativă lucrează ca mediator și artist într-un proces colaborativ și creativ în comunitatea Rahova – Uranus și dezvoltă programe interdisciplinare de artă comunitară, conceptul de Artă Activă, generat împreună cu, și pentru comunitatea Rahova-Uranus. Din 2012, lucrează colaborativ în cadrul mai multor echipe pluridisciplinare de investigație asupra realului socio-politic și de interes public în sensul conceptului extins de școală prin intermediul creației artistice și arhivării active în țară și în străinătate.
Coordonatori
echipe de studenți

Miruna Runcan
Scriitoare și critic de teatru, profesoară titulară la Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Miruna Runcan este autoarea mai multor cărți, printre care Modelul Teatral Românesc (Unitext, 2001), Teatralizarea şi Reteatralizarea în România. 1920-1960 (Eikon, Cluj, 2003), Pentru o semiotică a spectacolului teatral (Editura Dacia, Cluj, 2005), Critica de teatru: Încotro? (Presa Universitară Clujeană, 2015), Teatru in diorame. Discursul criticii teatrale în comunism. Fluctuantul dezghet 1956-1964, (editura Tracus Arte, 2019)

Raluca Blaga
A absolvit, în anul 2006, Universitatea de Artă Teatrală, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral). În perioada 2006-2008, Raluca Blaga a fost manager de proiect al TEATRU 74 din Tîrgu-Mureş. În anul 2012 obţine titlul de doctor în teatru. În prezent este lector universitar la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Temele sale curente de cercetare se înscriu în zona relaţiei dintre spectacol şi public. Raluca Blaga este şi autorul volumului (Su)poziţii teatrale sau ancore împotriva nostalgiei confortului, volum apărut la editura Eikon, în vara anului 2018.

Ivona Tătar Vîstraș
Lector.Univ. Dr la Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele de cercetare și didactice sunt în sfera managementului și marketingului cultural autohton și european, istoriei teatrului românesc și universal, comunicare și P.R.

Mihai Pedestru
Mihai Pedestru este lector universitar la Facultatea de Teatru și Film a Universității Babeș-Bolyai din Cluj, interesat de critica și semiotica teatrală, teoria media și de sistemele și metodele de conservare și arhivare a memoriei teatrului românesc. Este absolvent de Jurnalism și, din 2012, doctor în Teatru cu o teză despre publicurile de teatru ale generației digitale.
Autori de articole

Bajkó Edina
Bajkó Edina este actriță liber profesionistă. A absolvit în 2016 la Universitatea de Arte Târgu Mureș, Specializarea Arta Actorului în clasa coordonată de Dr. Tompa Klára, iar 2018 a terminat masteratul în clasa prof. B. Fülöp Erzsébet. Momentan urmează Școala Doctorală al Universității Arte Târgu Mureș și predă arta vorbirii fiind asistenta profesoarei Prof. Papp Éva. Titlul de lucru a tezei de doctorat este ”Arta individuală a lui Illyés Kinga.”

Raluca Blaga
A absolvit, în anul 2006, Universitatea de Artă Teatrală, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral). În perioada 2006-2008, Raluca Blaga a fost manager de proiect al TEATRU 74 din Tîrgu-Mureş. În anul 2012 obţine titlul de doctor în teatru. În prezent este lector universitar la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Temele sale curente de cercetare se înscriu în zona relaţiei dintre spectacol şi public. Raluca Blaga este şi autorul volumului (Su)poziţii teatrale sau ancore împotriva nostalgiei confortului, volum apărut la editura Eikon, în vara anului 2018.

Adriana Boantă
Doctor în Arte (Teatru), titlul obținut la Universitatea de Artă Teatrală din Târgu-Mureș, Adriana Boantă este analist al fenomenului teatral, dar și grafician. În conturarea propriului traseu academic a susţinut masteratul în domeniul grafic design-ului. În prezent, activează ca lector în cadrul Departamentului de Teatru, Arte Vizuale și Media al Universității de Arte din Târgu-Mureș.

Oltița Cîntec
Autoare a mai multe volume de critică, teorie și istorie a teatrului și spectacolului contemporan, multe dintre ele premiate și co-autor la mai multe volume colective editate în România și în străinătate. Articolele și studiile sale au apărut în importante reviste academice, de teatru şi cultură din ţară şi străinătate. Este președinta Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru-România (AICT.RO).

Oana Cristea Grigorescu
Este critic de teatru și redactor de teatru radiofonic la Radio România București, departamentul Teatrul Național Radiofonic. Este doctor în muzică al Academiei de Muzică Gheorghe Dima Cluj din 2011 şi membru UNITER din anul 1997.

Péter Demény
Scriitor, poet, eseist, traducător. Este îndrăgostit de teatru pentru că un spectacol bun îl chinuie pînă la cunoașterea de sine și pentru că nicăieri nu ar permite nimănui să se apropie de el într-o asemenea măsură. Îi plac actorii, care pun întregul lor talent și suflet în personaje inventate de alții și le dau viața lor.

Anca Hațiegan
Predă istoria teatrului la Facultatea de Teatru şi Film din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai”. Este autoarea volumelor Dimineața actrițelor (Polirom, 2019) – premiul „I. Negoițescu” al revistei Apostrof – și Cărţile omului dublu (Limes, 2010) – premiul „Marian Papahagi” pentru debut al Uniunii Scriitorilor din România, filiala Cluj.

Anca Ioniță
Anca Ioniţă este conferențiar universitar doctor la Universitatea Natională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” din Bucureşti. Absolventă a secţiei de Teatrologie a Facultăţii de Teatru din cadrul aceleiaşi universităţi, activitatea sa didactică include domeniile Istoria teatrului, Teoria teatrului, Teoria performance-ului. Are o bogată activitate jurnalistică în domeniul teatral, precum și în management cultural.

Maria Manolescu Borșa
Este autoarea pieselor Sado-Maso Blues Bar, With a Little Help from My Friends, Ca pe tine însuți, Sclavi, Micul nostru centenar, Marele B - cabaretul despre burnout. În 2019 a publicat romanul Vânători-culegători la Polirom și a primit premiul pentru dramaturgie Scena.ro, în cadrul Premiilor Sofia Nădejde pentru literatură scrisă de femei. În prezent este doctorandă în teatru la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș.

Mihaela Michailov
Mihaela Michailov este dramaturg și critic de artele spectacolului. E interesată de teatrul politic, centrat pe analiza cauzelor diverselor inegalități sociale și pe problematici vulnerabile, cum ar fi: abuzul statului român asupra categoriilor nereprezentate, transformările agresive din post-socialism, ierarhiile opresive și diferite forme de discriminare.

Magda Mihăilescu
Critic de film. Membră a Uniunii cineaștilor din România (UCIN) și a Federației internaționale a criticilor de film (FIPRESCI). Este autoarea cărții ”Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu”, editura UCIN, 2019

Cristina Modreanu
Doctor în teatru al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică și Fulbright alumna, Cristina Modreanu este autoarea volumului ”A History of Romanian Theatre from Communism to Capitalism. Children of a Restless Time” apărută în 2019 la editura Routledge. Este redactor-șef al revistei de artele spectacolului Scena.ro, pe care a co-fondat-o în 2008.
www.cristinamodreanu.com
Vera Molea
Istoric de teatru. Absolventă a Facultății de Teatru, secția Teatrologie, din cadrul U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Doctor în Arte–Teatru la U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale”. Activitate de cercetare și publicistică în domeniul Istoriei Teatrului. Membră UNITER și USR. Expert în bunuri istorico-documentare privind istoria teatrului.

Mirela Nagâț
Mirela Nagâț e absolventă a UNATC, secția teatrologie, doctor al aceleiași universități, iar de mai bine de 15 ani face jurnalism cultural. A prezentat și știri la televiziunea publică, iar de 5 ani realizează la TVR 1 emisiunea Cooltura. În 2013 a primit Premiul Asociației Profesioniștilor de Televiziune din România (APTR) la categoria Interviu, pentru dialogul cu laureatul Nobel Mario Vargas Llosa. În prezent, e doctorandă a Facultății de Litere (Universitatea din București) și comentează actualitatea editorială în paginile revistei Apostrof.

Doina Papp
Doina Papp este critic și istoric de teatru, publicist, membru al Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru (AICT) și al UNITER (Uniunea teatrelor din România). A publicat la revistele Observatorul cultural, Luceafărul, Scena.ro. Susține în prezent cronică teatrală la Revista 22, Teatrul azi, Adevărul. ro. A publicat articole în volume colective precum și volume monografice despre actori, regizori și teatre, precum și lucrări de istorie și critică teatrală. Membră în jurii naționale și internaționale și fondator/curator al unor festivaluri de teatru, a obținut numeroase premii și distincții.

Mirella Patureau
Critic de teatru, cercetător asociat THALIM/CNRS (Centre National de la Recherche scientifique) Paris, Franța.
Specializată în artele spectacolului, noile tehnologii și teatrul românesc contemporan.

Emma Pedestru
Emma Pedestru a absolvit, în 2014, cursurile Facultății de Teatru și Film din Cluj-Napoca, secția Teatrologie, iar în 2016 și-a finalizat studiile de masterat în cadrul aceleiași instituții. De-a lungul anilor a semnat cronici și recenzii în publicații de specialitate. În prezent este doctorand, cu o teză despre critica dramatică în perioada comunistă.

Miruna Runcan
Scriitoare și critic de teatru, profesoară titulară la Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Miruna Runcan este autoarea mai multor cărți, printre care Modelul Teatral Românesc (Unitext, 2001), Teatralizarea şi Reteatralizarea în România. 1920-1960 (Eikon, Cluj, 2003), Pentru o semiotică a spectacolului teatral (Editura Dacia, Cluj, 2005), Critica de teatru: Încotro? (Presa Universitară Clujeană, 2015), Teatru in diorame. Discursul criticii teatrale în comunism. Fluctuantul dezghet 1956-1964, (editura Tracus Arte, 2019)

Ana Smaranda Teodorescu
Absolventă a secției de Teatrologie, Marketing cultural și Jurnalism teatral din cadrul Facultății de Teatru, U.N.A.T.C. „I.L. Caragiale” și a Școlii doctorale de Teatru și Film din cadrul U.B.B. Cluj-Napoca. În prezent, lucrează la Biroul Asistență dramaturgică și Marketing al Teatrului de Comedie din București și este cadru didactic asociat la secția de Actorie a Universității din Pitești, unde predă Istoria teatrului universal, Istoria teatrului românesc și Teoria dramei.

Gina Șerbănescu
Gina Șerbănescu este Doctor în Filosofie, titlu obținut la Universitatea București
Este cronicar de artele spectacolului, publicând pentru Dilema veche, Observatorul Cultural, Teatrul azi, Scena.Ro, LiterNet.ro. Este autoarea cărților Dansul Contemporan- Sensuri ale corpului (2007), publicată de Centrul Național al Dansului și Fundația Camil Petrescu și Trixy Checais- Cartografia zborului (2015), publicată de Editura Eikon și Centrul Național al Dansului.

Anikó Varga
Anikó Varga este critic de teatru, editor șef al revistei teatrale maghiare Játéktér, curator al festivalului dunaPart din Budapesta. A terminat teatrologie la Universitatea Babeș-Bolyai, studiile Phd la Universitatea Janus Pannonius din Pécs. Predă la Universitatea de Arte din Tîrgu Mures. Publică cronici și eseuri în domeniul teatrului în diferite reviste de teatru și artă.

Vlăduț Burde
Este absolvent al Facultății de Litere din cadrul UBB Cluj-Napoca cu o lucrare de licență în domeniul folclorului comparat, apoi al masteratului Teatrologie. Impresariat artistic de la UAT Târgu-Mureș și al masteratului Arta actorului de teatru muzical, din cadrul aceleiași universități.

Diana Iuliana Ciupercă
Absolventă a Facultății de Teatru și Film, Specializarea Teatrologie

Károly Kovács
Articolele sale științifice au apărut în revistele de teatru Symbolon și Theatron, cercetător al grupului internațional de cercetare a istoriei teatrului „Philther”. Este actor independent, a absolvit Universitatea de Artă din Târgu Mureș, în prezent doctorand, profesor de vorbire la Televiziunea Maghiară din Transilvania.

Iulia-Maria Kycyku
Studentă la Facultatea de Teatru și Film, UBB, specializarea teatrologie, anul II

Carla Lăzău
Absolventă a Facultății de Teatru și Film din Cluj-Napoca (promoția 2020), secția teatrologie.

Andreea-Maria Lupu
Studentă în anul trei la secțiunea Teatrologie, Facultatea de Teatru și Film Cluj Napoca.

Iuliana Mardar
Studentă a specializării Teatrologie şi Management Cultural, profesor coordonator Mihai Pedestru, Facultatea de Teatru şi Film, Universitatea "Babeş-Bolyai", Cluj-Napoca si editor la revistacopilot.ro

Elisa Emanuela Onofrei
Studentă la Facultatea de Teatru și Film, specializarea Arte Performative și Film, an I

Cosmin Petruț
Este student al Facultății de Arte în Limba Română din cadrul Universității de Arte din Târgu Mureș, specializarea Artele spectacolului – Actorie. În perioada 2010–2019 a fost voice-over actor pentru BTI Studios, având un portofoliu cu peste o sută de personaje dublate în limba română. Este licențiat în Jurnalism, absolvind Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Universității din Oradea.

Ioana Toloargă
A absolvit în 2021 Facultatea de Teatru și Film, secția Regie, la clasa profesorului conf. univ. dr. Radu Nica, dar și Facultatea de Litere, secția Română-Engleză, din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Este studentă la Masteratul Istoria Imaginilor – Istoria Ideilor, din cadrul Facultății de Litere. A publicat cronici în revistele Vatra, Steaua, Apostrof, scrie poezie, dramaturgie și proză scurtă.

Roxana Țentea
Studentă la Facultatea de Teatru și Film, secția Teatrologie și la Facultatea de Litere, specializarea Literatură universală și comparată, ambele în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.

Ana Maria Țîrlea
Studentă la Facultatea de Teatru și Film, Cluj-Napoca, specializarea Regie de Teatru, anul II
Autori fișe tehnice
Lect.univ.dr. Adriana Boantă – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Vlăduț Burde, student, anul I, specializarea Arta actorului de teatru muzical (studii nivel masterat) – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Alexandrina-Eugenia Codarcea, student-teatrolog, anul II, specializarea Teatrologie. Impresariat artistic (studii nivel masterat) – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Biatrice Cozmolici, student-regizor, anul II, specializarea Arta regizorului (studii nivel masterat) – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Delia Dușa, student-regizor, anul II, specializarea Artele spectacolului - regie (studii nivel licență) – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Tudor Antofie, student Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca, anul III
Andra Benchea, student-teatrolog, anul III, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral și management cultural), Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Vasilica Cioncan, student-teatrolog, anul III, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral și management cultural), Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Diana Ciupercă, studentă, anul II, studii nivel masterat, specializarea Arte performative și Film, Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Mihai Gligan, student Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca, anul III
Adrian Ilie, student-teatrolog, anul II, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral și management cultural), Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Roxana Țentea, student-teatrolog, anul II, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral și management cultural), Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Alexandru Macrinci, doctorand Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Maria Manolescu Borșa, doctorandă Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Raluca Cîrciumaru - UNATC, Teatrologie
Ioana Gonțea - Documentare
Robert Bălan - Documentare
Antal Szilard - Documentare
Raluca Sas - Traducere
Lucia Mihai - Documentare
Iuliana Mátyás (Tudoreanu), , student-teatrolog, anul I, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral) - studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Teodora Suciu, student-teatrolog, anul II, studii nivel masterat, specializarea Teatrologie.Impresariat artistic, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș.
Raul Conicica - anul I, specializarea Coregrafie – studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Paula Dalea - anul II, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral) – studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
George-Mihăiță Gavra - anul I, specializarea Artele spectacolului - păpuși-marionete, studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Carmen Ghiurco - Doctorandă la Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Sașa-Sonia Pânzaru - anul I, specializarea Arta actorului – studii nivel masterat, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Cosmin-Ionuț Petruț - anul II, specializarea Artele spectacolului - actorie – studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Andreea-Ioana Suciu - anul II, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral) – studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Cătălin-Marian Vultur, student-actor, anul I, specializarea Arta actorului (studii nivel masterat) – Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș
Vlad Sălbatecu, student-teatrolog, anul I, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral și management cultural), Facultatea de Teatru și Film, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj Napoca
Raluca Salamon, Student-teatrolog, anul I, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (jurnalism teatral, management cultural), Facultatea de Teatru si film, Universitatea Babes Bolyai
Ilinca Danciu, Student-teatrolog, anul I, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (jurnalism teatral, management cultural), Facultatea de Teatru si film, Universitatea Babes Bolyai
Oana Șchiau, Student-teatrolog, anul I, studii nivel licență, specializarea Teatrologie (jurnalism teatral, management cultural), Facultatea de Teatru si film, Universitatea Babes Bolyai
Gui Alisa Gabriela - student-teatrolog, anul I, specializarea Teatrologie (Jurnalism teatral) - studii nivel licență, Departamentul de Teatru, Arte Vizuale și Media, Facultatea de Arte în Limba Română, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș